16 Ekim 2009 Cuma

PARMAK OYUNLARIMIZ.
İKİ KEDİ.
Mır mır mır mır iki kedi ( İki başparmak karşılıklı getirilir.)
Biri nçıkmış üst odaya
Biri inmiş alt odaya biraz sonra buluşmuşlar. (Baş parmaklar bir aşağıya bir yukarıya çıkarılır.)
Mırıl mırıl konuşmuşlar
Ben bir fare yakaladım. ( Konuşma takliti yapılır.)
Bende tabakları yaladım.
Of demişler çok yorulduk
Hemen koşmuşlar odaya ( Koşma hareketi yapılır)
Uyumuşlar doya doya ( Uyuma hareketi yapılır.)
Biraz sonra evin sahibi gelmiş.
Kalkın miskin kediler demiş. ( Alkış yapılarak kalkılır)

ATLAR

Atlar bataklıkta ( Ağzımızla ses yapılır.)
Atlar taşlıkta ( Eller göğüse vurulur.)
Atlar çimenlikte ( Eller birbirine sürtülür.)
Atlar koşuyor ( Ayaklar yere vurulur. )
Atlar hendekten hooop güm hoop güm
Atlar yorulmuşlar uyusunlar.

ŞAPLAT ŞAPLAT

Şaplat şaplat, şaplat şaplat, şaplat ( Eller şaplatılır.)
Şıklat şıklat, şıklat şıklat,şıklat ( Eller şıklatılır. )
Döndür döndür, döndür döndür,döndür ( Eller döndürülür.)
Fırlat fırlat, fırlat fırlat ,fırlat ( Fırlatma hareketi yapılır.)

ŞARKILARIMIZ

OKULUMUZ

Okulumu pek çok pek çok severim
Ayrı kalınca hemen özlerim
Okumayı yazmayı öğretir bana
Sevgiyi saygıyı öğretir bana

ÖĞRETMENİM

Öğretmenim öğretmenim
Güler yüzlü öğretmenim
Bizlere sen öğrettin
Tüm yararlı bilgileri.
Hiç bir zaman ödeyemem
Verdiğin bu emekleri

SAĞLIK

Erken yatarım erken kalkarım.
Üç yumurtayı sütle çırparım.
Kızarmış ekmek birazda peynir
Aman efendim ne güzel yenir.

ERKEN YATARIM.

Kim erken yatarsa
Vaktinde kalkar
Pislikten hiç hoşlanmassa
Çok uzun yaşar.
Sıcağı çok sevme
Soğuktan da kaç.
Tertemiz bir açık havva en iyi ilaç.

KIRMIZI BALIK

Kırmızı balık gölde
Kıvrıla kıvrıla geziyor
Balıkçı hasan geliyor.
Oltasını atıyor
Kırmızı balık dinle
Sakın yemi yeme
Balıkçı seni tutacak
Sepetine atacak
Kırmızı balık kaç kaç



Er

Hiç yorum yok: